Domowe sposoby na przeziębienie i grypę

2018-01-08
Sezon na grypę niestety trwa w pełni. Zmienna pogoda, wiatr, śnieg na zmianę z deszczem, mało słońca. Często wracamy do domu przemarznięci, zmęczeni i bez energii. Mamy obniżoną odporność, więc nietrudno o przeziębienie czy grypę.
Kiedy czujemy, że coś nas bierze albo już mamy pierwsze objawy przeziębienia, możemy ratować się domowymi sposobami na zdrowie i odporność. Sposobami, które są naturalne, zdrowe, smaczne i łatwo dostępne – czego chcieć więcej? ;)

Oto lista produktów, po które według nas najlepiej sięgać przy pierwszych objawach przeziębienia, ale też profilaktycznie w okresach obniżonej odporności:

SOK MALINOWY

Sok malinowy działa rozgrzewająco, napotnie, ułatwia obniżenie gorączki – to wszystko dzięki zawartości kwasu salicylowego, który jest jak naturalna aspiryna. Sok z malin ma również działanie antyseptyczne - pomaga w walce z bakteriami i wirusami oraz łagodzi kaszel.
Jest niezastąpiony w profilaktyce – bogactwo witamin wzmacnia nasz układ odpornościowy.

MIÓD

Właściwości prozdrowotne miodu znane są już od starożytności. Przede wszystkim ma działanie antybakteryjne, dlatego nazywany jest naturalnym antybiotykiem. Zawiera również mnóstwo witamin i składników odżywczych, które wzmacniają odporność. Dodatkowo każdy miód ma nieco inne działanie.
Na kaszel czy gorączkę najlepszy będzie miód lipowy. W stanach obniżonej odporności dobrze sięgnąć po miód gryczany. Przy kłopotach ze snem czy z trawieniem sprawdzi się miód akacjowy. Natomiast w stanach zapalnych dróg oddechowych pomoże nam miód rzepakowy. Królem wśród miodów jest miód wrzosowy, który zwiększa odporność, chroni przed rozwojem zakażeń, działa moczopędnie.


KWIAT LIPY

Kwiat lipy zawiera flawonoidy, garbniki, olejki eteryczne, kwasy organiczne, witaminę C i PP oraz śluz. Całej tej liście substancji zawdzięczamy działanie przede wszystkim napotne, pożądane podczas leczenia przeziębienia i grypy. Związki śluzowe wykazują działanie osłaniające i powlekające przez co łagodzą kaszel i ból gardła. Lipa ma też właściwości przeciwskurczowe, moczopędne, przeciwbólowe i uspokajające.
Dodatkowo herbatka z lipy, zwłaszcza z dodatkiem miodu, jest bardzo smaczna!

DZIKA RÓŻA

Krzew dzikiej róży oprócz tego, że pięknie kwitnie i pachnie, daje owoce, które przede wszystkim są bogactwem witaminy C. Warto podkreślić, że naturalna witamina C jest 3-5 razy skuteczniejsza w porównaniu z syntetyczną.
Nasza róża suszona jest w temperaturze do 40 stopni Celsjusza co pozwala zachować w owocu maksymalną ilość składników wspomagających zdrowie. Ma 30 razy więcej wit.C niż cytrusy. Zawiera też witaminy z grupy A, B, E, K oraz flawonoidy czyli substancje, które ułatwiają wchłanianie witaminy C oraz wykazują silne właściwości antyoksydacyjne. W związku z tym dzika róża stosowana jest najczęściej w okresach osłabionej odporności, przy przeziębieniach i grypie. Dodatkowo wzmacnia naczynia krwionośne i poprawia stan układu krwionośnego i pokarmowego oraz poprawia kondycję naszej skóry i stawów. Jest też bogata w wiele mikroelementów oraz stanowi naturalne źródło błonnika. No a przede wszystkim jest przepyszna. :)



CZOSNEK

Główną substancją czynną w czosnku jest allicyna, która ma podobne działanie do penicyliny, czyli antybiotyczne.
Regularne jedzenie czosnku wzmacnia naszą odporność. Pomaga zwalczać infekcje, hamuje rozwój bakterii, wspomaga trawienie, obniża ciśnienie krwi, wykazuje również działanie antynowotworowe.
Należy jednak pamiętać, że ze spożywaniem czosnku powinny uważać kobiety w ciąży oraz osoby cierpiące na choroby żołądka, jelit czy wątroby. 



IMBIR

Bogaty w różnorodne właściwości imbir stosowany jest w domowym leczeniu wielu schorzeń. Jeśli chodzi o infekcje to świeży imbir ma działanie przede wszystkim przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Mocno rozgrzewa organizm oraz poprawia krążenie krwi.
Dodatkowo napar z imbiru łagodzi mdłości, ułatwia trawienie, a nawet działa przeciwbólowo.





KISZONKI
Kwas mlekowy zawarty w kiszonkach wspiera prawidłowe działanie mikroflory bakteryjnej przyczyniając się do lepszej przyswajalności mikro i makroelementów oraz witamin (szczególnie K i witamin z grupy B). Kiszonki wpływają zatem pozytywnie na naszą odporność. Kiszone warzywa to naturalne probiotyki, przyjmując je zamiast suplementów diety zaoszczędzimy pieniądze i zauważalnie zwiększymy odporność organizmu. W kiszonkach znajdziemy też wiele antyutleniaczy, a te działają przeciwstarzeniowo. W kiszonkach znajdziemy głównie witaminy z grupy B, witaminę C, A, K, PP, magnez, wapń, fosfor, potas. Dodatkowym atutem kiszonek jest niska zawartość węglowodanów, zalicza się je do produktów sprzyjających utracie masy ciała.







Co najlepsze, nie zapominajcie, że powyższe składniki można łączyć tworząc na przykład pyszne herbatki! Co powiecie na herbatkę z kwiatu lipy z imbirem i miodem? Albo może napar z dzikiej róży z dodatkiem soku malinowego?




Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixel